MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » » SUSU IBU : TIPS BANYAKKAN SUSU IBU CARA SAYA

SUSU IBU : TIPS BANYAKKAN SUSU IBU CARA SAYA

Written By Unknown on Saturday 18 May 2013 | 19:05

ok juz nk share apa yg saya buat untuk banyakkn susu supaya saya boleh buat stok untuk sikenit SaufeeRizqy saya.

Sekadar gambar hiasan.
Gambar ni xsalah. Sampai ke tua pun kita memang kena minum susu untuk tulang kita ni.



Dalam Pantang:
1. Kerap nyusukan si comel. setiap 2 jam perlu nyusukan si comel anda. selalu pas nyusu si comel pasti tertido. Time baby tido pun kita boleh keep on pumping.
2. Keep demand and supply.
3. Banyakkn minum air suam atleast 3Liter sehari.
4. Lepas sessi pump or feeding baby make sure minum air.(komfirm haus sbb si comel da menyusu)
5. Buat stok seawal yg boleh walaupun cuti bersalin 3 bulan.ok? Saya seawal hari ke-5 kelahiran baby da start buat stok.
6. Makan makanan yang berkhasiat dan seimbang.
6. Google/search apa yg xpasti tentang breastfeeding. boleh join group ni dkt FB - Kumpulan Ibu Menyusukan. banyak info yg boleh anda peroleh.(dalam pantang kn takkan nk pikir psl keje kt ofis lak kan... gunakan masa yang ada sebaik mungkin korek semua ilmu-ilmu penyusuan)

Habis Pantang (44hari):
1. Keep on pumping klu boleh buat jadual since nnt da naik keje kmfirm jadual akn ke laut (klu xberdisiplin)
2. 5-6 kali sesi pam sehari dari pagi sampai ke malam.
3. Belajar cara nk storage susu time da naik keje nnt.
4. Banyakkn minum air suam atleast 3Liter sehari.
5. Start consume apa-apa supplemet (xwajib - i will recommend Shaklee bcz mmg terbukti berkesan dgn diri saya.malah byk testimoni pengguna Shaklee berjaya kumpul stok susu mereka. Pengambilan ESP Shaklee adalah untuk memberi tenaga kepada si ibu yang kepenatan melayan kerenah sikenit, malah ESP Shaklee bantu memekatkan susu ibu lebih dari biasa tanpa pengambilan ESP.)
6. Ibu menyusu xperlu nak diet2 ok sebab sekali awak menyusukan si comel 500kalori terbakar. so jangan skip makan. makanlah makanan yang berkhasiat dan seimbang.

Waktu Kerja:
1. Pam ikut jadual walau sibuk mana pun. Siapa nk jadual pam boleh PM saya nnt saya emelkan.
2. Banyakkn minum air suam atleast 3Liter sehari.
3. Makan ikt time n jgn skip makan.
4. Jangan stress2 ok.

Ok equipment yg kna ada utk buat stok susu si comel:
1. Breastpump (xkisah apa jenis pon aslkan ikt kemampuan)
2. Coolerbeg kna ada 2. 1 utk ke taska/rumah babysitter.1 utk bwk ke ofc.
3. Milkstorage samada plastik or botol
4. Ice pack (pelbagaikan - atleast kena ade 2 set la. 1 set de 3 bungkus icepack)
4. Deepfreezer (kt umh)
5. Poncho utk kaver time pump/bf in public
6. Sabun basuh botol
7. Tempat ltk botol utk dikeringkan
8. Mindset - positifkan diri

Haaaa antara suplement & makanan yg boleh anda amalkan:
1. Set 3M Shaklee
2. Kurma
3. Susu Fresh Milk
4. Sayur-sayuran
5. Sumber protein.

** Demand & Supply concept jangan lupa ye walaupun kita mengepam. Nampak x setiap fasa saya highlightkan minum air suam atleast 3Liter. Kenapa air suam? sebab air suam ni penggalak sel susu ni hasilkan susu lebih banyak. kurangkan minum air sejuk - takut baby kembung minum susu kita nnt. Lagipun xbagus minum air sejuk nih.

As u know saya ni kn Shaklee dealer. Siapa yg berminat nk supplemet Shaklee set 3M or lain2 boleh trus sms or kol sy ok.
chaw.
xoxo

2 comments:

  1. saya sendiri pun tak nafikan...suppliment membantu dlm menyumbang anak saya full bf sehingga sekarang 2 tahun 5 bulan. Tp apa-apa pun back to basic...Rajin, tidak mudah putus asa, sedia berkorban. kerana awal-awal memang perit. Diana kene bengkak susu almost sebulan lebih...puting luke lagi...Tp sbb memmang dah niat nak full bk kan haikal samapi 2 tahun. Org lain beli satu jenis pump...diana beli sampai 2 pump....hasilnya sgt berbaloi. sgt puas hati...

    http://apapayahsangat.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kite sis...
      breastpump xyh cite la brp byk beli.dr yg manual dan yg paling murah..
      tp berbaloi...

      Delete

Blog Archive

Popular Posts